Dag 2 en 3. Feeling good and happy! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Daniël Bruin - WaarBenJij.nu Dag 2 en 3. Feeling good and happy! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Daniël Bruin - WaarBenJij.nu

Dag 2 en 3. Feeling good and happy!

Door: Danieldebruin

Blijf op de hoogte en volg Daniël

08 Maart 2014 | Thailand, Bangkok

Vanochtend ben ik rustig wakker geworden en heb ik genoten van het heerlijke ontbijt.

Ik verliet het hotel met mijn bagage en wilde eens lekker gaan rondlopen. Het was enorm warm. In de avond had ik afgesproken met de jongen uit India en daarom heb ik in de bloedhitte rondgelopen met mijn bagage. Onder het wandelen kwam ik terecht in het nationale park in Bangkok. Ik heb daar nog wat foto's van genomen. Heel raar want in een hele drukke stad was ik daarzo alleen. Vanuit het park zag je het oude centrum liggen en onderweg daarheen werd er door een zigeuner vogelzaad in je handen gedrukt, het viel al tussen de duiven voordat ik het doorhad. Opeens kwamen er overal zigeuners vandaan en wilde dat ik geld betaalden, ik ben toen heel boos geworden en ze hadden wel door dat ik niet wilde betalen! Hierna ben ik terug gewandeld maar ik was zo moe en ik kon me niet voorstellen dat ik de hele avond nog moest doorgaan. Ik had besloten om even een half uur massage te nemen. Me voeten waren als herboren en voordat ik het wist moest ik naar Koh San Road om me Karan, de jongen uit India te ontmoeten. Ik heb me tas in ze appartement gedropt en we zijn een kroeg ingegaan. Daar nog met een Duitse jongen opgetrokken en bij een ander tentje leerde ik een meisje uit Duitsland kennen. De jongen uit India kon het ook goed met haar vinden en we zijn de hele nacht doorgegaan. Een heerlijke tijd.

De volgende ochtend om 6 uur zijn we zonder te slapen de bus ingestapt richting het zuiden. Vanuit daar met de boot naar Ko. Pangang! Dit was echt heerlijk maar helaas ben ik knal rood verbrand. Eenmaal aangekomen was ik enorm moe en brak maar voordat we een hostel hadden was het al 8 uur. Ik ben enorm moe maar voel me gelukkig met wie ik ben. We filosoferen veel en hebben diepgaande gesprekken.. Het is heel leerzaam en ik voel me gezegend dat ik nu al zon leuke reis heb. Karan en ik zeggen elkaar steeds: it was a great experience, HOW can it get better? But every times it get better.

In het hostel waar we nu zijn is ook een man van 50, moet erg om hem lachen maar ook hij filosifeert graag.. Na 2 dagen wakker ga ik zo slapen. Brak, verbrand en moe maar het is het waard.

  • 09 Maart 2014 - 17:08

    Marc:

    Hello,

    Ik probeer mij voor te stellen, hoe het is om aan de andere kant van de wereld in je uppie door Bangkok te lopen, dat het een great experience is geloof ik graag.
    Helemaal te gek Daan, nieuwe mensen leren kennen met ieder zijn eigen verhaal.
    Geniet er maar van en hou ons goed op de hoogte, waar je bent en naar toe gaat.
    Dan kan ik er over dromen.
    Liefs je pa.

  • 09 Maart 2014 - 18:47

    Daniël De Bruin:

    Heey, ja zeker we praten elkaar over het woordje 'geluk'.. Ik denk dat de enige manier voor mensen die de behoefte hebben om het leven te snappen en puur geluk te ervaren is alles opgeven in het leven en al je verantwoordingen laten gaan. Zorg dat je kunt eten, drinken slapen en mediteren. Wanneer je mediteert kan je alle emoties en behoeftes onder controle krijgen. Ook je verlangens en verwachtingen! Maar je moet sterk genoeg zijn en als je realistisch bent is de kans dat iemand dit kan 1 in een miljoen. Je kunt dus bijna niet altijd geluk ervaren ben ik achter gekomen, op bepaalde momenten kan dat zeker maar er zijn ook mindere tijden.. Balans en structuur helpen.. Maarja !! Filisofie gedoe.. Ik ga lekker pitten truste.

  • 09 Maart 2014 - 20:16

    Woonvreugd:

    Hé Daan, je had niet weg hoeven gaan , hier is het ook heerlijk warm!
    We zitten 3opreis te kijken en jou blog te lezen.
    Klinkt goed allemaal! Heel veel plezier en geniet er van, dat komt wel goed geloof ik!!
    Groetjes van je oud bewoners (en Rob) en Emmely
    ps. Als je terug bent mag je de foto's komen laten zien!!

  • 09 Maart 2014 - 21:12

    Sanne:

    Je lijkt wel een filosoof
    wel knap hoor dat je dat allemaal ontdekt zo

    ik denk veel aan je (vooral het feit dat je in het warme weer loopt haha ;) )

    dikke kus sanne

  • 11 Maart 2014 - 21:41

    Mireille :

    Hoi Daan, knap dat je zo makkelijk in contact komt met mensen.

    Dat zou ik lang niet zo eenvoudig kunnen.

    Geniet ervan en kijk uit voor zigeuners ;)

    Mireille

  • 11 Maart 2014 - 22:07

    Rob:

    Hallo Daan,

    Leuk om die verslagen te lezen! De eerste paar dagen dus goed naar je zin, das heel mooi want die zijn meestal het moeilijkst.
    Veel plezier en hou je taai.

    Saludos,
    Rob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniël

Binnenkort ga ik voor het eerst op reis en op deze website zal ik dageljiks mijn reisverslag bijhouden. Thailand here I come!

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 15076

Voorgaande reizen:

06 Maart 2014 - 14 April 2014

Thailand

Landen bezocht: