De laatste dagen van Koh Tao - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Daniël Bruin - WaarBenJij.nu De laatste dagen van Koh Tao - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Daniël Bruin - WaarBenJij.nu

De laatste dagen van Koh Tao

Door: Danieldebruin

Blijf op de hoogte en volg Daniël

26 Maart 2014 | Thailand, Ko Tao

De laatste 2/3 dagen ben ik helaas ziek en ik denk dat het komt door de airco in mijn slaapkamer.. Ik heb veel verschillende maaltijden gegeten zoals: Rode en gele curries, pad thai, fried rice with vegetables and chicken en andere thaise maaltijden!

Helaas proef je het toeristische van de maaltijden af en is het voor thaise begrippen erg prijzig. Op 1 uitzondering na.. Een thais vrouwtje die enorm lekkere loempias maakt!!!!

Ik ben ook eigenlijk klaar met Koh Tao, volgens vele reizigers is het een heerlijke plek alleen mijn ervaring is dat er veel mensen komen om zich te bezatten en zich te misdragen! Taxi chauffers die kwaad worden als je her niet met hun prijs eens bent.. Niet echt thailand zoals ik thailand wil zien. Het is dat ik laatste dagen niet lekker was en echt even moest rusten anders was ik al weg. Een beetje zonde van me vakantiedagen. Gelukkig heb ik vandaag de ticket geboekt naar Koh Samui. Ik weet dat daar een professionele vechtsport school zit waar ook grotere namen komen om het traditionele muay thai te beoefenen..

Ik heb er enorm zin in en hoop dat ik wat op steek en leuke mensen leer kennen.

Op dit eiland heb ik veel mensen gesproken en verteld dat ik dit eigenlijk niks vindt en iedereen raad mij aan om naar het noorden te gaan. Er is namelijk vlakbij DE stad van het noorden Chiang Mai een dorpje (Pie of Pei) waar wat alternatieve mensen komen en een rustgevende sfeer hangt! Heb een beetje het gevoel dat ik daarheen moet gaan alleen is de boksschool nu zo dichtbij dat ik dat eerst ga proberen.

Ik had vandaag mijn wijze opa aan de lijn en die zei ja zuipen kun je in principe overal en dat is ook zo.. Iedereen zuipt hier en denkt dat het dan gezellig is.. Ik denk dat als het gezellig is dat je dan pas kan zuipen als jullie snappen wat ik bedoel. Alcohol maakt mij als persoon niet dichterbij mijzelf maar verder weg. Sporten en 'gezond' leven heeft een veel positiever effect en kom daardoor dichter bij mijzelf.

Morgen gaat de wekker heel vroeg en me tas is ingepakt dus ik kan weer lekker sjauwen, laatste dagen een beetje heimwee naar huis dus het is goed dat ik weer doorga. Groetjes en slaaplekker.

  • 27 Maart 2014 - 07:50

    Sanne:

    Danniiieee
    Veel plezier bij de boksschool. Op je eigen boksschool vroegen ze nog naar je en hoenhet met je ging!

    Geniet ervan en zorg lekker goed voor je lichaam!!

    X ik mis jou ook hoor

  • 27 Maart 2014 - 09:18

    Anja:

    Hoi Daan, goed dat je weg bent nu van Koh Tao. Geniet van de ervaring op de sportschool en dan op naar het noorden. Wij missen jou ook (behalve de wasmachine........). Doe voorzichtig en we bellen.
    xxx mama

  • 27 Maart 2014 - 13:10

    John (opa):

    Weg bij de zuipers ! Remember Ruduard Kipling een groot schrijver: He said:"East is East and West is West and never the twain shall meet." In dat gedicht dat je kunt lezen op Google, zegt hij:"If you can talk with crowds and keep your virtue, if neither foes nor loving friends can hurt you, yours is the earth and every thing thats in it and wich is more, you`ll be a man my son.
    Met the crowds heb je nu wel genoeg gesproken. Probeer op die sportschool een "vriend uit de East" te vinden. Dat kan een waardevolle culturele ontmoeting worden. Je kunt het gedicht vinden op Google: onder Ruduard Kipling en/of East is East and West is West etc. Als ze je in de training te hard aan pakken zeg je ze maar dat jouw granddad John, uit Holland, wel even langs komt om ze mores te leren. Veel plezier m`n Daniël !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 27 Maart 2014 - 14:18

    Kim :

    Wat een spiritualiteit! Have fun @ koh samui.

    Is gefrituurde rijst lekker?

    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniël

Binnenkort ga ik voor het eerst op reis en op deze website zal ik dageljiks mijn reisverslag bijhouden. Thailand here I come!

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 15084

Voorgaande reizen:

06 Maart 2014 - 14 April 2014

Thailand

Landen bezocht: