Laatste trainingen alweer - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Daniël Bruin - WaarBenJij.nu Laatste trainingen alweer - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Daniël Bruin - WaarBenJij.nu

Laatste trainingen alweer

Door: Danieldebruin

Blijf op de hoogte en volg Daniël

31 Maart 2014 | Thailand, Ko Samui

Heb alweer even niet geschreven en dat komt denk ik omdat ik vaak erg moe was na het trainen.

De scheveningse jongen komt hier wel vaker en wist een heel goedkoop eet tentje. Ik heb daar dan ook afgelopen dagen wat uurtjes gezeten. 2 maaltijden voor nog geen twee euro!! En dan nog maar een paar shakes en een fruit schaal.. Je buik zit hierna wel goed vol en dat als ontbijt en diner!

Na me ontbijt had ik afgelopen zaterdag dan ook een flinke after dinner dip en ben ik gaan slapen tot de training.. Ik had enorme spierpijn en op zaterdagmiddag kwamen er tot mijn geluk ook maar weinig mensen opdagen om te trainen.. Het werd dus een soort van privéles. Na 2 uur volgas trainen was ik dan ook volledig op. Was weer lekker gaan eten en optijd gaan slapen.

Zondag was de vrije dag en zijn die scheveninger en ik naar de andere kant van het eiland gereden.. Hij kende nog een relaxte club.. Eenmaal daar was het een soort klein ibiza met hoge prijzen!! Rijke mannen en vrouwen die zich beter voelen als andere.. Had het alweer gauw gezien bah!

Ben daarna lekker uitgebreid gaan eten en heb 2x een massage van een uur genomen.. Een thaise massage.. Er werd flink op me rug gesprongen en ik kreeg van alle kanten rake klappen.

De voetmassage was een stuk relaxter en het was een hele lieve vrouw. Omgerekend betaalde ik 4 euro per massage en de masseuse krijgt daarvan maar de helft! Ze had ook wel een extra euro verdient.. Een kleine tip van mij waarvan zo iemand enorm blij mee is. Het lijkt gierig die ene euro maar je moet niet teveel geven anders is de tip niet in verhouding.

Maandag was eigenlijk het zelfde ritueeltje. Lekker ontbijten, slapen en daarna flink trainen. Heb ook me ticket voor morgen geboekt want morgen vlieg ik naar het noorden, chiang mai.

Na het trainen bij een luxe restaurant gegeten wat eigenlijk alsnog goedkoop is en het was enorm heet.. Het restaurantje zat midden in een nieuw winkelcentrum.. Een typisch westers winkelcentrum met hoge prijzen. De thaien zijn er erg trots op wat ik niet echt snap want ik vind de oosterse cultuur veel mooier. Het gras is altijd groener bij de buren!

Savonds ben ik voor t eerst een zijstraatje ingelopen. Er waren een hoop barretjes en de thaise vrouwen hielden me stevig vast, ik kon ook moeilijk weg komen. Ze doen er alles aan om je in hun club te krijgen, ze roepen i love you, you want massage?? You want a girl??

Ik ben een man maar hou echt totaal niet daarvan..

Ik ga nu lekker slapen want over 6,5 uur gaat de wekker om de lucht in te gaan naar chiang mai!!

Wat ik wel mis aan nederland is lekker neerploffen op de bank na het trainen... Pff!!!!!

• 31 Maart 2014 - 21:08

John De Bruin:

Je bent zo langzamerhand Thai-specialist. Thais food, thaiboksen, thaimassage en aangeklampt worden door een thaise nepsexbom. Wat deed die schollekop, bleef die boksen ? Wat is nu het doel ? De boksschool was een doel en nu verder, zo maar op goed geluk, een richting gekozen ? Hoeveel trainingen heb je nu gedaan en heb je wat opgestoken ? Goed gezien Daan, een man houdt niet van die neppers.Dat heeft iets met noblesse te maken. Opi ns.

• 01 April 2014 - 03:13

Daniël De Bruin:

Heey opoe, ja inderdaad maar een thaise specialist?? Volgens mij val ik im de thai hun ogen als een flinke toerist hahaha. Die schollekop was al eerder door thailand heen getrokken en die heeft een stressvolle baan. Hij wilde dus lekker 1 keer per dag trainen en dat tot het einde van de maand. Goed hoor, zou ik ook wel willen maar ik wil ook weer nieuwe gezichten zien en het andere deel van thailand.

Ik heb 5 trainingen gedaan in totaal 10 uur dus. Niet super veel maar heb toch aardig wat opgestoken, me trappen draai ik beter in en me stoten ook. Hoewel ik dat lastig vindt want indraaien met me lichaam gaat goed maar balans houden met stoten als je op de bal van je voet staat is erg lastig.

Noblesse? Bedoel je daarmee het behouden van eer tot jezelf? Zelfrespect?

Me doel is nu naar chiang mai en pai.

Chiang mai is een grote stad naast de jungle waar ik een jungletocht ga boeken van 3 of 5 dagen. pai is een alternatief reizigers dorpje waar veel reizigers komen die niet van te overdreven feesten houden. Mediteren zou ik daar wel eens willen doen, het schijnt ook heel mooi te zijn. Het is geadviseerd door super veel mensen die ik tegen ben gekomen en het schijnt er ook heel goedkoop te zijn.

Groetjes Daan