Chiang mai dag twee en drie - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Daniël Bruin - WaarBenJij.nu Chiang mai dag twee en drie - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Daniël Bruin - WaarBenJij.nu

Chiang mai dag twee en drie

Door: Danieldebruin

Blijf op de hoogte en volg Daniël

03 April 2014 | Thailand, Chiang Mai

Vannacht een beroerde nacht. Het is soms toch erg warm en enorm veel muggen.. Heb zeker 30 bultjes. Het meisje die ik gister ontmoet had bleek kapper te zijn en had mijn haar geknipt voor een drankje haha! Erg goed gedaan :-)

Sochtends lekker rustig aan gedaan en me plan was om een beetje het centrum te verkennen, een jungletocht te boeken en de bekende nachtmarkt te zien.

Ben gaan lopen door het oude centrum en na een half uur was ik bij de nachtbazaar. Ik heb me laten verleiden.. Inpakken.. En overlaten halen door... De burgerking haha! En bah wat was het smerig! De nachtbazaar was natuurlijk niet open. Ik ben opzoek gegaan naar een jungletocht. 1 waarbij je niet op olifanten zit die geprikt worden door speren van de thaien.. Dit was bijna onmogelijk en bij mijn hostel kon ik t voor een goedkoop prijsje boeken wist ik. Dus ik ben weer terug gelopen en door de vette hap en warmte heb ik de hele middag geslapen.

Hierna gezocht op internet naar een 'eco' trip die niet te toeristisch zijn. Die bestaan wel maar zijn enorm duur.. Er was een bureautje die ik op wilde zoeken. Ik had dus nog steeds niet geboekt en was alleen naar de nightmarket gegaan. Een hapje gegeten en een tshirtje gescoord. Hierna heb ik ongeveer twee uur gezocht en na 100 tuk tuks de weg gevraagd te hebben had ik het gevonden.. En ja hoor gesloten.

Weer terug gelopen en heb gerelaxed bij het guesthouse. Een babykatje loopt daar rond die gevonden was door een reiziger. De eigenaresse was opslag verliefd op het babykatje en die heeft dus een nieuw huis. Super lief dier. De hele avond op me schoot geslapen. De hele avond gekletst met een meisje uit ierland en ze nodigde me uit om met haar en der twee vriendinnen morgen mee te gaan naar een vrouwen gevangenis waar je massages kon laten doen.

De volgende ochtend ben ik dus ook meegegaan en na een ritje naar de gevangenis waren we er.. Tenminste dat dachten we.
1 van de meisjes vroeg of we een massage konden krijgen. We werden keihard uitgelachen want we waren echt op een boevenplek. We werden gebracht naar een plek een stuk verderop waar wel de massages waren. Die veroordeelde vrouwen hebben daar een kleine baan mee. Helaas was het vol maar op de route terug hebben we drie tempels bezocht waar enorm veel monikken liepen! Gaaf beeld en gave fotos aan overgehouden (zie fotos).

Bij het guesthouse heb ik toch een toeristische jungletocht geboekt met ongeveer 10 mensen in een groep.

Naast ons guesthouse is op 50m afstand een plek waar je met monks kan praten en mediteren. We zijn daar naartoe gegaan en hebben een tijd gepraat met de monks. Voor hun goed voor hun engels en voor ons een wijze les. Daarna heeft een monk met ons ongeveer twee uur gemediteerd. We hebben drie v.d. vier soorten meditaties gedaan. Een zittende, lopende en stilstaande. Erg leuke ervaring! Ik moet ook toegeven dat ik het echt super interessant vind en ik denk dat het boedhisme de juiste kennis heeft voor een goede levensweg. Wie weet ga ik er eens een tijd heen.

Na mijn jungle tocht ga ik zeker 1 keer nog terug.

Savonds gegeten op de lokale markt met super lekker en heet eten voor een eurotje!

Nu lekker slapen en ik denk dat ik een paar dagen niet bereikbaar ben, ook geen verslagen dus. Trusten!

  • 04 April 2014 - 10:04

    Mireille:

    Hoi Daan,

    Je kan leuk schrijven, als je updates komen lees ik ze gelijk eventjes door. Ik ben ook op die nachtbazar geweest druk was het er. Heerlijk hoor dat lekkere eten, ik ga ook snel weer eens thais eten, maar zal iets meer kosten dan 1 eurotje :) Veel plezier in de jungle en uitkijken voor de olifanten (eng vond ik dat joh).
    Niet te lang mediteren hoor, je bent er nog maar een paar weken.
    Doei Mireille

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniël

Binnenkort ga ik voor het eerst op reis en op deze website zal ik dageljiks mijn reisverslag bijhouden. Thailand here I come!

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 15082

Voorgaande reizen:

06 Maart 2014 - 14 April 2014

Thailand

Landen bezocht: