Chiang Mai, de jungle tocht - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Daniël Bruin - WaarBenJij.nu Chiang Mai, de jungle tocht - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Daniël Bruin - WaarBenJij.nu

Chiang Mai, de jungle tocht

Door: Danieldebruin

Blijf op de hoogte en volg Daniël

07 April 2014 | Thailand, Chiang Mai

Vanochtend ging de wekker erg vroeg. Slechte nacht gehad door de warmte.

Het busje kwam me ophalen om 09.30. Ik was nog niet helemaal fit en met 8 mensen in het busje over een hobbelige weg deed me niet goed. Een engels meisje rende dan ook spontaan de auto uit van misselijkheid.

We waren met 10 mensen. 2 spaanse meisjes, 2 argentijnse jongens (waren erg op elkaar gericht en spraken helaas geen engels), 3 denen en twee engelse meisjes.

Na twee uur rijden waren we bij een laagstaand riviertje aangekomen en hebben we 40min op een bamboo vlot gevaren. We liepen vaak vast doordat het water zo laag stond. Hierna hadden we lunch en begonnen we met lopen. We hadden ongeveer 3 uur gelopen en kwamen toen bij het waterval dorpje aan. Aardig ver van de bewoonde wereld. Wel lekker even niemand met telefoons. De waterval was ijskoud maar erg lekker en verfrissend!

Savonds hadden de gidsen enorm lekker gekookt: wokgroente met rijst en een zoete saus, een aardappel soep met kip (heerlijk) en wat vers fruit. Na 5 bordjes zat ik wel vol.

Savonds begon het opeens enorm hard te stormen en toevallig was ik aan het filmen. Er viel een grote boom om ver en door de regen waren er meerdere waterstromingen. Alles vloog even door de lucht, een super raar beeld.

Hierna heb ik met spaanse mensen gezeten want iedereen ging al vroeg naar bed.. Niet echte gezelligheids dieren maar met de spanjaarden was het gezellig.

Snachts lag ik te slapen en ik voelde iets aan me voeren zitten.. Ook de argentijn naast mij voelde iets. Eerst dachten we dat we miss tegen elkaar aangestoten waren maar het bleken enorme ratten te zijn. Het spaanse meisje had een tas waar twee enorme gaten in zaten en haar koekjes waren verdewenen.

Na een ontbijt is een deel v.d. groep weggegaan want die verbleven maar 1 nacht. Met de Denen ben ik naar een enorm mooie tempel geweest en hebben we gegeten bij een stelletje die helemaal alleen in de jungle woonden. Heb natuurlijk ook een foto geschoten van die man.

Daarna terug gelopen. In totaal 5 uur gelopen in de hitte.
Weer lekker gezwommen en 7 borden gegeten hahaha!! Weer super lekker eten. Een soort zoete pompoen salade!

Savonds wat spelletjes bij het kampvuur gedaan en daarna gaan slapen. Deze nacht sliep ik niet zo lekker op het keiharde bedje.

De laatste dag zijn we gaan wandelen naar de olifanten. Lekker berg af dus het ging een stuk sneller. Ik heb niet op de olifanten gereden want ik vond het zielig voor de olifanten. Met enorme wapens worden ze geprikt als ze niet doorlopen.. Heb wel wat olifanten gevoerd en dat was op zich ook leuk.

Hierna terug naar chiang mai. De jungle was iets minder vond ik. Grote delen waren plat gebrand om er een vruchtbare jungle voor terug te krijgen in het hoogseizoen.

Savonds ben ik met drie nederlanders naar de zondag markt gegaan en heb aardig wat dingen gekocht. Ook een nieuwe rugzak van 'the north face' voor een 10tje.

Bij het hostel savonds zaten we met 5 nederlanders en 4 belgen.. Was gezellig en tot in de late uurtjes gepraat over het marrokaanse 'probleem' in nederland en belgie.

Vandaag ga ik naar een soort hippie dorpje Pai. Schijnen veel alternatieve mensen te komen en het schijnt ook enorm goedkoop te zijn!! Groetjes Daan

  • 07 April 2014 - 09:45

    Renate:

    Lekker dan die ratten aan je tenen, brrrrr.
    Wanneer je terug bent wil ik dat filmpje van die storm wel zien en natuurlijk je foto s een verhalen.
    Veel plezier nog

  • 07 April 2014 - 11:03

    Kim:

    Leuk hoor. Zag dat die olifanten ook kettingen aan hun poten hadden en een touw om hun nek.. brr! Als je leuke dingen voor ons ziet hoef je niet te twijfelen om het mee te nemen, gewoon doen;p JALOERS!

  • 07 April 2014 - 14:45

    Joan:

    Hoi Daan,

    Nou het klinkt allemaal super wat je daar aan het doen bent.
    Als jij nu een hut gaat neer zetten in de jungle wel met zwembad voor de fami
    lie dan ben jij echt mijn held!

    XXXXX Joan

  • 07 April 2014 - 17:00

    Kelly:

    Hoi Daan,
    Jaloers op de ratten zijn we niet, maar wel op de rest van je verhalen. Wij hebben geen olifanten maar we zitten wel in het zonnetje in het Vennebos. Geniet nog even van je vakantie! Groetjes van Eva, Kelly en alle bewoners van Woonvreugd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniël

Binnenkort ga ik voor het eerst op reis en op deze website zal ik dageljiks mijn reisverslag bijhouden. Thailand here I come!

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 15079

Voorgaande reizen:

06 Maart 2014 - 14 April 2014

Thailand

Landen bezocht: