Dag 3 en 4 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Daniël Bruin - WaarBenJij.nu Dag 3 en 4 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Daniël Bruin - WaarBenJij.nu

Dag 3 en 4

Door: Danieldebruin

Blijf op de hoogte en volg Daniël

10 Maart 2014 | Thailand, Bangkok

Ik heb een hele goede nacht gehad, na twee dagen wakker te zijn kam je het gebruiken. Mijn rug is wel heel erg rood dus me backpack doet zeer.

De man van het hostel heeft de hele avond met ons gepraat en het waren goede gesprekken over onze levens. Als hem iets verbaasde zei hij met weide ogen en een verbaasde blik 'Oohw My Gawddd!' Hij vertelde me dat in zijn thuis land iedereen hem kent omdat hij altijd 'Oohw My Gawddd' zegt. Sochtends hebben we afscheid genomen van de man.. Nouja ochtends we waren pas laat in de middag klaar voor vertrek. We zijn in een taxi gestapt, het was een pick-up dus we zaten buiten maar de chauffeur leek wel een suïcidaal omdat het echt een achtbaan leek. Ik heb het gefilmd.. Onderweg de eerste wilde apen gezien. Achteraf was de taxi chauffeur dronken en snapte ik wel waarom hij zo reed. Eenmaal aangekomen op bestemming, zijn we opzoek gegaan naar een hostel. Karan (de India jongen) kan goed onderhandelen dus in dit gebied aan het strand betaalde we relatief weinig. 333 Bath p.p. Dat is ongeveer 8 euro. We zijn lekker in een achteraf steegje Thais gaan eten en we hadden afgesproken dat we proberen elke dag wat nieuws te eten.

Vandaag was het de groene curry voor mij... Heel erg lekker.

Onderweg naar het hotel kwamen we twee meisjes en een jongen tegen. De jongen kwam uit Engeland en de meisjes kwamen uit canada. We hebben gezellig de hele avond drankjes gedaan en zijn toen naar een feest gegaan. Daarzo hadden we met ze alle lach gas ballonnen gebruikt. Was erg grappig en voor de duidelijkheid ook legaal. Er kwamen steeds meer mensen om ons heen en op een gegeven moment waren we met 15 personen dus de tijd vloog voorbij. Er werd de hele tijd gepraat over drugs. Het schijnt dat als er mensen met groene lasers zijn dan kan je drugs bij hun kopen. Echt 75% van de mensen is bezig met drugs. Als je op het strand zit zie je op een berg met groene lasers.. Het schijnt mushroom mountain te heten en het is een plek waar paddestoelen groeien.. Dit wordt gedoogd bij de overheid... Helaas is het gister fout gegaan tussen met het Duitse meisje.. Ze wilde niet meer met Karan reizen maar liet dat op een verkeerde manier duidelijk maken.. Het doet er niet toe hoe maar Karan was boos en ze heeft dezelfde nacht nog haar spullen gepakt.. Ik vond het jammer, een lief meisje maar ik kan nooit echt boos worden als het haar keuze is.

We zijn daarna gaan slapen en het plan voor vandaag is om scooters te huren.. Vele touristen rijden op een scooter maar je ziet ook bij 1 op de 15 schaafwonden..

Ik ga voor t eerst een duik in de zee nemen!

  • 12 Maart 2014 - 08:57

    Milenka:

    HI Daan,

    Wat leuk om met je mee te lezen zeg en wat gaaf om te lezen dat de reis nu al geslaagd is voor jou! Heerlijk om een land te ontdekken, lekker in je eentje als je wilt, maar met genoeg leuke nieuwe vrienden om je heen als je er zin in hebt!
    Pas goed op jezelf, wij lezen en leven met je mee!!

    xx
    milenk en mannen

  • 14 Maart 2014 - 13:57

    John De Bruin:

    Karan, de jongen uit India is een goede onderhandelaar. Lui uit India en Pakistan, staan bekend om hun handelsgeest. Dikwijls zijn het uitbaters van pensions, kleine hotels en vreetschuurtjes. Het Duitse meisje wilde waarschijnlijk liever alleen met jou reizen. Let op met Karan. Aan het eind van de trip heeft hij waarschijnlijk jouw spullen en backpack verkocht voordat je het weet. (GEINTJE ! Natuurlijk.) Joke e Johnn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniël

Binnenkort ga ik voor het eerst op reis en op deze website zal ik dageljiks mijn reisverslag bijhouden. Thailand here I come!

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 15087

Voorgaande reizen:

06 Maart 2014 - 14 April 2014

Thailand

Landen bezocht: