Dag... Ben de tel kwijt. - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Daniël Bruin - WaarBenJij.nu Dag... Ben de tel kwijt. - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Daniël Bruin - WaarBenJij.nu

Dag... Ben de tel kwijt.

Door: Danieldebruin

Blijf op de hoogte en volg Daniël

22 Maart 2014 | Thailand, Ko Tao

Ik heb mijn theorie en praktijk duiken gehaald. Het was wel even lastig maar ik had een super lieve duik lerares. De test was in het Engels en ook al praat ik de laatste weken steeds beter Engels, een Engels examen blijft lastig.. Gelukkig hielp ze me met vertalen en de ervaring van het duiken vond ik heel tof.. Niet echt hele bijzondere vissen gezien, wel een witte rog.. Water slangen en nog een andere vis die best agressief was!

Het coraal lijkt wel op hele grote steden met duizenden vissen. Het was heel helder water en we gingen rond de 18 meter diep. Denk dat me vader jaloers is.....

Na het duiken die dag rustig aangedaan want we begonnen al om 6.30.. De hele dag was er een jongen mee gaan duiken en die heeft alles gefilmpt, van saltos van de boot tot de kleinste oefeningen. Hij heeft een video gemaakt en die hebben we savonds gekeken.. Het kostte 2000 bath en dat is ongeveer 40-50 euro. Een beetje duur maar een nederlands meisje heeft het gekocht en ze gaat hem in nederland op haar PC zetten en dan stuurt ze hem!

Die avond niet telaat gaan slapen maar ik moest de volgende dag vroeg uitchecken, de canadese meisjes zijn hun eigen weg gegaan en ik had nog contact met een jongen uit engeland. Zijn reismaatje was ook weer naar oostenrijk gegaan dus hij is naar mijn appartement gekomen. Lekker de hele dag gezond met hem en 2 duitse meisjes en 2 duitse jongen. Savonds wat gaan eten en de engelse jongen had een baan aangeboden gekregen! Hij moest de hele avond een vuurshow geven, hij beoefent dat in engeland dus we hebben de hele avond gratis drankjes gehad en gekeken. Ik zal een filmpje op mijn facebook zetten.

Ook werd er touwtje gesprongen met een brandend touw.. Erg grappig want iedereen brand zijn voeten eraan.. Daarvan staat ook een filmpje op mijn facebook. Rond 2 uur lekker naar bed gegaan en een lange slaap gehad.

De dag erna hebben we scooters gehuurd en heb ik voor het eerst door de regen gereden haha.. Was ook wel eens fijn. We waren bij een afgelegen baay waar het heerlijk relaxted was en na de lunch vielen we alle vier in slaap.. Na het dutje waren we helemaal zen er was niemand meer behalve het personeel.

Er viel plotseling van het dak een slang voor me neus dus ik schrok wel even goed.. Gelukkig deed hij niks en was het geen hele grote maar toch. Later nog naar het hoogste punt gereden en hun hebben wat fotos geschoten.. Was helaas tegen betaling dus dat vond ik het niet waard.

Gelukkig niet gevallen de gehele rit want in de bergen is het een en al zand en rotsen..

Savonds lekker op het terras van het strand een pizza gegeten en ik ben alweer erg moe van het weer.. Het is ongeveer 35-40 graden maar het vervelende is is dat het je enorm uitput.

Ik ga lekker 1 drankje drinken en hopen op een goede nachtrust.

(Heerlijk geschreven met op de achtergrond een thai die gitaar speelde.. :-).)

Er staan weer fotos op!!!!!!

  • 22 Maart 2014 - 17:30

    Marc:

    Hoezo, mijn vader zal wel jaloers zijn.....
    Het juiste woord is er nog niet voor uitgevonden.
    En daarnaast is het ook nog eens oneerlijk, jaren lang samen met je moeder moeten ploeteren, geld verdienen, kinderen opvoeden, pretparken en dierentuinen bezoeken, tegen de tijd dat wij 6 weken naar Thailand kunnen ( 67 jr. ) loop ik achter een rollator en zit je moeder in een rolstoel.
    Strand is dan geen optie en duiken zeker niet, met een beetje mazzel zal het Benidorm worden.
    Dus Daan veel schrijven, dan kan ik hier vanuit Leidschendam meegenieten.
    Love xxxx

  • 22 Maart 2014 - 19:35

    Ruud, Bea En Mitch:

    Wauw Daan, wat een geweldige verhalen weer, ik geniet ervan.
    En je duikbrevet gehaald en nog wel in het engels, echt toppie Daan.
    Geniet elke dag van je reis want het is een geweldige ervaring.
    Je foto's op facebook zijn heel erg leuk.

    Pas goed op jezelf en ik kijk uit maar je volgende verhaal

    Groetjes,

    Ruud, Bea en je mattie Mitch :)

  • 23 Maart 2014 - 10:19

    Sanne:

    ben echt jalooooooooerssssss

    ik zit hier nu aan de tafel naar buiten te kijken, vies en regenachtig weer

    X Emile & Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniël

Binnenkort ga ik voor het eerst op reis en op deze website zal ik dageljiks mijn reisverslag bijhouden. Thailand here I come!

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 15088

Voorgaande reizen:

06 Maart 2014 - 14 April 2014

Thailand

Landen bezocht: