Chiang mai aankomstdag - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Daniël Bruin - WaarBenJij.nu Chiang mai aankomstdag - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Daniël Bruin - WaarBenJij.nu

Chiang mai aankomstdag

Door: Danieldebruin

Blijf op de hoogte en volg Daniël

02 April 2014 | Thailand, Ko Samui

Vanochtend ging de wekker vroeg, scootertje ingeleverd en de taxi kwam me ophalen.. De taxi is een stuk duurder als in andere gebieden en ik moest dan ook 500 bath betalen, een tientje. Best prijzig voor een ritje van 20-30 min.

Ik herinner het vliegveld nog zoals het was 7 jaar geleden. Het is eigenlijk geen vliegveld te noemen. Na het inchecken kom je in een soort lounge bar waar je met je voeten over elkaar naast de landingsbaan kan zitten. (Zie foto)

Om 10 uur gingen we de lucht in. We werden met een karretje naar het vliegtuig gebracht en na het opstijgen heb ik na een ontbijtje de hele vlucht geslapen! Heerlijk!

Ongeveer twee uur later was ik geland maar ik had eigenlijk geen idee waar ik heen ging. Had even op google gekeken voor backpackers plaatsen en kreeg meerdere namen. Ik heb me ergens laten afzetten en ben maar gaan lopen om te kijken of ik een leuk guesthouse zou tegen komen. Onderweg strandde ik bij een cafétje waar ik met een meisje uit Duitsland aan de praat raakte. Het was wel grappig want het was misschien wel het meest afgelegen straatje van chiang mai. Even later kwamen er nog 2 meisjes. Eén uit Noorwegen en de andere ook uit Duitsland.
We hebben de hele middagdaar gezeten en niemand had haast of stress dus dat was erg gezellig.

Later ben ik met het eerste meisje meegelopen naar haar guesthouse want voor ze verbleef in een guesthouse plus zwembad voor 150 bath.. Het is redelijk luxe hier en het wordt gerund door een gezin. Super lief en gezellig. Eindelijk eens het gevoel dat ik echt in een echt 'backpackers' adressje beland ben.

Overdag heb ik nog even gerelaxed en rond etenstijd scheen er een etensmarkt te zijn vlakbij het guesthouse. (Zie fotos)

Ik heb daar heerlijk thais gegeten en echt een pluspunt dat dat zo dichtbij zit. Het is er ook elke avond. Voor 1,25 twee maaltijden.

In de avond zijn ik en nog twee meisjes van het guesthouse naar een bar/discotheek geweest en na een paar uurtjes was t bedtijd. Met de tuktuk terug en lekker me bed in.

Verder werd ik de volgende dag wakker gemaakt door een straatfanfare/optocht. Ze deden dat voor de tempels ofzo.
Vandaag ga ik de jungle tocht boeken.

  • 02 April 2014 - 08:29

    Je Moedertje:

    Heerlijk om te lezen dat je eindelijk Thailand ziet zoals wij dat kennen en gezien hebben. Ziet er goed uit zeg dat hostel en fijn dat het relaxte en aardige mensen zijn. Foto's zijn leuk, geniet ervan. Ben benieuwd naar je jungle trip. Ik ben blij dat ik het vanaf mijn pc kan volgen en niet mee hoef. Staat nog vers in mijn geheugen dat het mooi maar heel zwaar was.

  • 03 April 2014 - 16:54

    Kim:

    die jungle tocht.. vreselijk zwaar, maar wel heel tof

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniël

Binnenkort ga ik voor het eerst op reis en op deze website zal ik dageljiks mijn reisverslag bijhouden. Thailand here I come!

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 15085

Voorgaande reizen:

06 Maart 2014 - 14 April 2014

Thailand

Landen bezocht: