Dag 1. Aankomst. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Daniël Bruin - WaarBenJij.nu Dag 1. Aankomst. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Daniël Bruin - WaarBenJij.nu

Dag 1. Aankomst.

Door: Daniel de Bruin

Blijf op de hoogte en volg Daniël

07 Maart 2014 | Thailand, Bangkok

Woensdag 6 maart.

De avond ervoor ben ik laat gaan slapen, ik wilde nog een aantal dingen geregeld hebben voordat mijn wekker om 8 uur ging. Tot mijn verbazing ben ik op de dag van de vlucht totaal niet zenuwachtig.. Het is een heel ander gevoel dan je eerste sollicitatiegesprek of je eerste afspraakje. Gelukkig heb ik er heel veel zin in.

Rond half 11 in de ochtend ben ik met mijn ouders naar Schiphol gereden. Tot mijn verbazing werd ik op Schiphol in mijn nek gegrepen, mijn zusje (Kim) kwam me ook nog even gedag zeggen. Na even wat drinken ging het toch echt gebeuren. Even goed geknuffeld met me ouders en zusje.. Na het inchecken had ik eigenlijk direct het gevoel van: zo Daan en nu gaat het toch echt gebeuren, helemaal alleen.. Dit wilde je toch zo graag? Gelukkig stond mijn zwager Stoney(beveiliger) bij de gate van het vliegtuig waarmee ik nog even mee kon praten.

Eenmaal in het vliegtuig was ik benieuwd naast wie ik zou zitten.. Rechts van mij zat een man die uit Schotland komt. Hij vertelde direct wat hij ging doen als hij aankwam... "When I'm arrived in Bangkok I go to Pattaya for holiday."

Eigenlijk weetje dan al genoeg want Pattaya schijnt een stad te zijn puur voor sex toerisme. Gelukkig waren er een paar rijen achter mij 2 stoelen vrij en die heb ik direct gekaapt! Verder heb ik een goede vlucht gehad.

Verder vragen jullie je misschien af waarom naar Thailand?
Ik ben alweer heel wat jaartjes geleden een keer eerder in Thailand geweest en ik herinner het me als een heel mooi land.. Het klimaat, de natuur en de cultuur vind ik allemaal heerlijke dingen hebben. Nu ik wat ouder ben geworden trekt het land aan me.. Ik heb gewoon de behoefte om er weer heen te gaan. Verder lijkt het me heerlijk om alleen en vrij rond te reizen. In Nederland verwacht de maatschappij veel van je en ik vind dat erg beklemmend aanvoelen, het gevoel van vrijheid hoop ik dan ook te voelen.

Eenmaal aangekomen had ik de taxi genomen met de taxi meter aan. Meerdere taxi chauffeurs probeerde me voor meer geld de taxi in te praten. Eenmaal in de taxi wordt je overspoeld door de Thaise cultuur. Overal staan Buddha's en naast de snelweg op een meter naast de taxi liggen honden te slapen die niet opkijken van auto's die 100 rijden.

Bij het hotel ben ik eigenlijk meteen even de buurt wezen verkennen en goedkoop geluncht. Ik kwam na even wandelen toevallig bij Koh San Road aan. Dat is the place to be voor backpackers. Ik hield het alleen niet uit dus ik was terug naar het hotelletje gelopen. Door me vermoeidheid een paar uur geslapen en derest vsn de middag bij het zwembad gelegen.

Savonds wilde ik wat gaan eten bij Koh San Road en ik heb lekker thais gegeten op straat. Ik belandde in een cafétje en raakte in gesprek met een jongen uit India. Ik kon het goed met hem vinden en we zaten op 1 lijn. Gevoel van eenzaamheid is dan ook direct weg. Ik ben de hele avond wezen plakken en na heel wat biertjes was ik zo moe dat ik terug ben gegaan naar het hotel. Onderweg bleef ik nog even hangen bij war lokale Thaien. Ik zie die jongen morgen avond weer en misschien gaan we zondag met ze tweeën rondreizen! Weltrusten.

  • 07 Maart 2014 - 18:10

    Sanne:

    Daaanie

    klinkt nu al goed hoor!!
    Vind het wel spannend dat je het gewoon aan het doen bent, echt gaaf!
    Pas op jezelf en geniet

    Dikke kus Sanne

  • 07 Maart 2014 - 22:15

    Mama / Papa:

    Wat een top 1e verslag, leuk. Dat schrijven heb je zeker van mij (mama). Ga de de vrijheid ervaren en ga je mooie levenservaringen sparen! Goed begin van je reisverslag en is zo leuk om te volgen ook voor later. Xx m & p

  • 08 Maart 2014 - 13:21

    Jelle:

    Vet man! Echt leuk om te lezen! Houd ons op de hoogte en genieten! x

  • 14 Maart 2014 - 17:01

    Bea:

    Hoi Daan, Superleuk je reisverslagen, we blijven je volgen !!
    Heerlijk genieten en ervaring opdoen en pas goed op jezelf.

    Groetjes, Ruud, Bea en Mitch

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniël

Binnenkort ga ik voor het eerst op reis en op deze website zal ik dageljiks mijn reisverslag bijhouden. Thailand here I come!

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 15093

Voorgaande reizen:

06 Maart 2014 - 14 April 2014

Thailand

Landen bezocht: